Een heleboel appels and a lot of fun - Reisverslag uit Hobart, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu Een heleboel appels and a lot of fun - Reisverslag uit Hobart, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

Een heleboel appels and a lot of fun

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Maart 2017 | Australië, Hobart

Hi lieve allemaal,

Ondertussen al weer 3 weken op Tasmanië, en in totaal 7 maanden weg van huis!

Afgelopen 3 weken heb ik in een appelboomgaard gewoond. Als eerste van alle backpackers kwam ik aan. Gelukkig kwamen er snel meer mensen bij :)
De accomodatie - twee zeecontainers met daartussen een overdekt woongedeelte - stond in de boomgaard.

De bedoelding was dat ik de dag nadat ik aankwam zou kunnen gaan werken. Helaas waren de appels nog niet zoet genoeg en moesten we een week wachten.. Achteraf gezien niet eens zo erg ;)

De eerste week ben ik daarom 5 of 6 keer naar het strand geweest omdat het zulk lekker weer was. Ik trok erg veel op met een groep Franse backpackers die auto's hadden waardoor we makkelijker ergens heen konden. Af en toe wat lastig qua taal omdat ze vaak alleen maar Frans spraken maar gelukkig werd dat snel meer Engels. Om het verschil uitleggen tussen hungry-angry-agree hebben we veel gelachen, 't klinkt namelijk allemaal het zelfde als zij het uitspreken :)

Maar na de eerste relaxte week konden we maandag aan het werk! We waren zo blij.. Voor een dag.. Het is namelijk best wel heel erg zwaar! En het verdiend slecht, tenminste ik verdiende slecht omdat ik niet snel genoeg was. Mijn doel werd al snel bijgesteld van 5 bins - 1 bin is ongeveer 500 kg - naar 3 bins. En dat betekende dat je ongeveer $120 dollar per dag verdiende voor 8.5u werk. En vaak lukte drie bins al niet omdat de appels niet heel geweldig waren.

Na de eerste werkdag samen met een groepje yoga gedaan, tegen de spierpijn en rugpijn. Later veranderde dit in dat iedereen elkaar 's avonds aan het masseren was :) Na een week werken waar aan ik veel krassen en blauwe plekken overgehouden had, gelukkig maar 1 keer van de ladder gevallen, hadden we vrijdag avond onze grote Apple Party. Lekker een avondje lol hebben met iedereen. En genieten van ons lange weekend want we hadden maandag vrij!

Uiteindelijk heb ik in m'n tweede week maar twee dagen gewerkt, Het was ontzettend warm dus eigenlijk was het niet uit te houden in de boomgaard. En ik moest schoolwerk doen! Ik had me aangemeld voor 2 studies zodat ik in September weer met school beginnen kan, en daarvoor moest ik nu matchingsklassen voor volgen. Hopelijk heb ik ze goed genoeg gemaakt, want mijn concentratie lag niet heel hoog..

En toen was er alweer een week voorbij en zo ook mijn tijd als apple picker. Zaterdag morgen afscheid van iedereen moeten nemen, wat best moeilijk was, heb echt goede vrienden ontmoet die ik hopelijk ook nog een keer terug ga zien :)

Samen met een Duitse vriendin ging ik hitchhiken naar Hobart. Hier zouden we samen twee dagen gaan couchsurfen. En dat is wat ik nu aan het doen ben! Maandag vliegt zij door naar Cairns en ga ik een roadtrip doen over Tasmanië. Na eerst geprobeerd te hebben travelmates te vinden en dit mislukte.. Besloten om een tour te boeken waar ik maandag aan begin voor 5 dagen.

Daarna is het al weer tijd om terug te gaan richting het Mainland, Melbourne. Vanaf hier ga ik weer verder reizen.

Ik moet begin mei in Cairns zijn, dan ga ik namelijk met Iris - een vriendin van de basisschool - naar Azië voor ongeveer een maand! Eerst een paar dagen Bali en dan Thailand ontdekken :)

Zo gaat dat tijd dus toch wel heel erg snel. Hopelijk heb ik nu genoeg geld om niet meer te hoeven werken, maar als het op is zal ik weer gaan moeten werken.

Volgende week zal ik waarschijnlijk een kleine blog update doen met vooral foto's van m'n roadtrip over Tasmanië.

Veel liefs,
Eline

  • 19 Maart 2017 - 12:59

    Tineke:

    Dat is leuk!! Een hele mooie update va de afgelopen weken. En wij maar bibberen in ons koue kikkerland. Coen zei net in de kerk dat je een blog update had!
    Heel veel plezier op je roadtrip. Dikke knuffel van je paps en mams en Edwin.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Eline

Hoi Allemaal, Hier kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Zo kunnen jullie door mijn verhalen en foto's deze reis ook een beetje beleven :) Liefs Eline

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 12412

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Juli 2017

Backpacken in Australië

Landen bezocht: