Plans keep changing - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu Plans keep changing - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

Plans keep changing

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 April 2017 | Australië, Adelaide

Hey hoi lieve allemaal,

Ondertussen ben ik alweer op Mainland Australië. Zoals in mijn laatste blog te lezen was ben ik op een roadtrip geweest door Tasmanië. Maandag morgen werd ik door m'n vriendin afgezet en begon het avontuur! Mijn eerste echte roadtrip :)
Heb hierdoor een paar mooie dingen gezien op Tasmanië. Waaronder de West Coast, Cradle Mountain, paar watervallen en beetje van de South Coast. Het viel helaas wel een beetje tegen, ik had verwacht meer te kunnen zien.

Na afgezet te zijn in Hobart kon de tourguide mij op zaterdag een lift geven naar Launceston (andere kant van het eiland), vanuit hier zou ik maandag weer terug vliegen naar Melbourne. Maar tijdens de lift kon ik hem overtuigen om ook de roadtrip door het midden van het land te doen, van Melbourne naar Darwin. Zo had ik ineens vervoer en alle andere dingen die je nodig hebt voor een roadtrip! Dus ging ik zondag avond al terug naar Melbourne met de Ferry.

En begon ik maandag ochtend aan mijn tweede roadtrip. Vanuit gingen we Melbourne op weg naar Great Ocean Road. Je hoort een heleboel mensen er over. Het had mooie stukjes maar het was lang niet zo geweldig als verwacht ;) Het hoogte punt was wel de 12 Apostels, die waren wel heel gaaf om te zien!
Hierna gingen we door naar de Grampians, dit is een natuurpark. En ik denk het mooiste natuurpark waar ik tot nu toe geweest was! We zijn daar naar de MacKenzie Waterfalls geweest, hebben een hele mooie zonsondergang gezien en kampeerden 's nachts aan een meer.

De volgende dag gingen we opweg naar Adelaide. En hier ben gestopt met de roadtrip, het liep helaas wat anders dan verwacht, dus besloot in Adelaide te blijven! Achter af helemaal niet erg, want een vriendin die ik had ontmoet in Tasmanië was ook in Adelaide en ik kon in hetzelfde hostel waar zij al was slapen :)

Als je ooit in Adelaide bent, ga naar Sunny's! Echt een top hostel, het word gerund door twee mannen van achter in de 40 en ze geven echt een gevoel dat je er bij hoort. Heb nu al twee keer super lekker eten van ze gehad en gratis wijn ;) oftewel ik heb het hier wel naar mijn zin!

Maar ik kan natuurlijk niet gewoon niks doen, dus moest ik nieuwe plannen maken. Het liefst wou ik een paar weken werken om wat geld te kunnen verdienen zodat ik me geen zorgen meer hoef te maken over geld voor de rest van mijn trip. En ondertussen heb ik dan ook een baan gevonden!

Die niet door ging.. Helaas helaas.. Dus wou ik dan maar eerder door reizen naar Alice Springs en Darwin. En na een week had ik twee meiden gevonden met wie ik het zou gaan doen. We waren al opzoek naar een huur auto of camper, maar dit was toch wel heel erg duur. Dus twijfelde ik wel een beetje aangezien ik niet heel erg veel geld meer heb, gaat snel als je al een tijdje niet meer gewerkt hebt!

Maar toen was er een meisje in mijn hostel die dezelfde trip ging doen en mij uitnodigde om met haar en twee jongens mee te gaan aangezien zij nog een plekje in de auto hadden :)

Dus nu vertrek ik morgen met een Schots meisje, een Duitse jongen en een Nederlandse jongen richting de Outback!

De trip waar ik me toch wel het meest op verheugde hier in Australië, vooral om de grote rode steen in het midden van de woestijn te zien! Hopelijk binnenkort dus mooie foto's daarvan ;)

Liefs,
Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Eline

Hoi Allemaal, Hier kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Zo kunnen jullie door mijn verhalen en foto's deze reis ook een beetje beleven :) Liefs Eline

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 12419

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Juli 2017

Backpacken in Australië

Landen bezocht: