Laatste weekjes Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Thailand

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 Juni 2017 | Singapore, Singapore

Hallo lieve allemaal,

Vanmorgen ben ik dan uit Thailand vertrokken! Gisteren ochtend afscheid genomen van Iris en Arie, wat toch wel raar was weer omdat we zo lang samen gereisd hadden. Nu zit ik ondertussen al weer op Singapore waar ik een tussenstop heb van 10 uur. Gelukkig is het best wel een gaaf vliegveld met onder andere een gratis bioscoop! :)

Maar afgelopen twee en een halve week heb ik door het zuiden van Thailand gereisd. We zijn een beetje aan het eiland hoppen geweest! We begonnen op Koh Tao, een niet zo'n groot maar wel mooi eiland. Eerste keer in de zee in Thailand, het water is hier een stuk warmer dan in Nederland.. Best lekker, ook al had je af en toe meer zin in een verkoelende duik. De dag nadat we aankwamen gingen we er weer op uit op scooters om zo een beetje de verschillende hoeken van het eiland te kunnen zien! 's avonds bezeerde Iris hier alleen haar teen hierbij heel erg - nooit me slippers scooter rijden;) - dus mochten Arie en ik even voor dokter en verpleegkundige spelen! Gelukkig kregen we de wond goed schoon en heeft Iris er niet super veel last meer van gehad. Wel spannend want de volgende dag zou ze gaan duiken en ze was wel een beetje bang dat het zoute water pijn zou doen aan haar teen, gelukkig viel dit heel erg mee :) Terwijl Iris ging duiken gingen Arie en ik snorkelen, we mochten namelijk mee op dezelfde boot voor een goedkoop prijsje! Helaas niet heel veel te zien dus gingen we maar boven de andere duikers snorkelen, ook grappig ;)
Toen we de volgende morgen vertrokken van onze bungalow kregen we alledrie een ketting met een schelpje van de eigenaar mee en ook al heb ik normaal echt nooit kettingen om, deze vind ik echt leuk!

We hadden voor het volgende eiland, Koh Samui, een hutje aan het strand gehuurd! Een tip van een vriendin van Iris. Het lag wel een beetje afgelegen maar dat vonden wij niet erg, uiteindelijk hebben we hier gewoon drie dagen aan het strand gelegen :) Beetje jammer was wel dat we gereserveerd hadden voor drie personen, maar maar een tweepersoonsbed kregen in onze bungalow, het personeel leek niet heel goed te weten wat ze met ons drietjes aanmoesten.. Één krappe warme nacht verder had Arie maar besloten om op zijn matje op de grond te gaan slapen dus hadden iris en ik lekker het bed voor ons tweetjes ;)

Na drie dagen niks doen gingen we naar onze volgende bestemming, 1 ferry en 1 bustocht verder kwamen we aan in Krabi. Hier hadden we maar anderhalve dag, we hebben een beetje rond gelopen in de stad en over een foodmarket gewandeld. Arie had al bedacht dat hij de volgende dag een bepaalde wandeling ging doen waarbij je meer dan 1200 traptreden moest beklimmen.. Ook al vond ik dat best een hele opgave leek het met wel heel gaaf! Met goede moed dus begonnen. Uiteindelijk heeft het iris en mij 40 minuten gekost om boven te komen (Arie was er al binnen 20..), maar het was nog altijd sneller dan de 60 minuten die ze voorspeld hadden dat het zou duren om boven te komen ;)
Het uitzicht was het wel waard! Je kon over de hele stad en haven uitkijken. Boven op de berg zelf was een hele grote gouden Budda en een soort tempel. Het enige is al je boven bent moet je ook weer naar beneden.. Dit was minder zwaar voor m'n hard maar wel een stukje zwaarder voor m'n benen! Kwam uiteindelijk met trillende benen beneden en had de volgende dag ook wel een beetje spierpijn.

En toen gingen we eigenlijk al weer naar ons laatste eiland, koh phi phi, dit vond ik ook uiteindelijk het mooiste eiland :) we hebben toen we aankwamen een beetje door het dorpje heen geslenterd, wat heel relaxed was aangezien er op dit eiland geen auto's zijn en daarna hebben we lekker aan het strand gelegen. Om vervolgens nog een duik te nemen in het zwembad van ons hostel! Toen we 's avonds in bed lagen zag ik opeens allemaal beestjes uit Iris haar bed kruipen.. Dit bleken bedbugs te zijn :( dus wij maar naar de receptie om te kijken of we een andere kamer konden krijgen en gelukkig kon dit! We werden zelfs geupgraded naar een kamer met aircon :) Wat achteraf super bleek te zijn aangezien Iris ziek werd! Waarschijnlijk een buikvirusje, daarom hebben we de volgende dag eigenlijk niks gedaan. Ik had opzich wel wat kunnen doen maar het weer was niet top dus gebruikte ik het maar als excuus om de hele dag series te kijken..
De volgende dag was wel actief! En super gaaf :) Helaas voelde Iris zich nog niet goed genoeg, maar samen met Arie ging ik een boat tour doen van een dag. We hebben heel veel gezwommen en gesnorkeld, zijn naar Maya Bay geweest (schijnt beroemd te zijn vanwege de film: The Beach), van de duikplank op de boot afgesprongen en 's avonds een hele mooie zonsondergang gezien! Uiteindelijk ook nog weer een beetje bijgebruind ;) Volledig kapot kwam ik 's avonds weer terug maar Iris en ik wilde toch nog wel even wat eten en een rondje lopen in het dorpje. En toen kwamen we uit op het strand waar een groepje Thaise mannen een hele gave vuurshow gaven. Dus bleven we daar nog een halfuurtje hangen. Daarna heb ik heerlijk kunnen slapen!

's Morgens vroeg stapten we weer op de ferry, de laatste van onze reis, en meteen ook de ergste! Na 4 uurtjes kwamen we aan in Phuket. Hier zouden we nog twee nachtjes blijven tot het tijd was ieder z'n eigen kant op te gaan. We besloten op onze enige volle dag weer scooters te huren om de verschillende bekende plekken te kunnen bekijken. Waar we niet echt rekening mee hadden gehouden is dat het regenseizoen is in Thailand op het moment.. En we kwamen dan ook terecht in een zware regenbui. Helaas met een wat minder fijne afloop voor mij want nu ben ik ziek(ig)! Wel een beetje jammer om de laatste dag zo te eindigen maar over het algemeen hebben we best geluk gehad met het weer.

Ik zit dus in Singapore op het moment , Iris in Vietnam en Arie is nog in Bangkok en vliegt morgen weer naar huis. We hebben samen wel echt een toffe tijd gehad!

Maar ik heb ook een heleboel leuke dingen in het vooruitzicht. Ik heb net met een paar meisjes afgesproken om samen te gaan camperen in Kakadu (een natuurpark) voor drie nachtjes. Iets wat ik nog best graag wou doen. En maandag de 13e ga ik met een ander Nederlands meisje die ik via Facebook heb ontmoet beginnen aan de West Coast :) We hebben samen een busje gehuurd waar we ook in kunnen slapen en alle kookspullen bij in zitten. In ongeveer drie weken zullen we naar Perth trekken. En dit is dan alweer de eindbestemming van mijn reis. Ik denk dat de laatste weekjes voorbij zullen vliegen! Maar hoop dr vooral heel erg van te kunnen gaan genieten..

Liefs,
Eline

  • 09 Juni 2017 - 12:33

    Opa&oma H:

    wat geweldig weer eline , leuk dat je weer nieuwe mensen ontmoet om mee verder te gaan , dit is echt wel de reis van je leven denk ? o meissie geniet er maar van , en dat doe je zo te lezen . nog heeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier voor de komende tijd , liefs opa &oma Hxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eline

Hoi Allemaal, Hier kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Zo kunnen jullie door mijn verhalen en foto's deze reis ook een beetje beleven :) Liefs Eline

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Juli 2017

Backpacken in Australië

Landen bezocht: