Zuider eiland NZ en alweer een beetje Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu Zuider eiland NZ en alweer een beetje Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

Zuider eiland NZ en alweer een beetje Australië

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Hey hallo lieve allemaal,

Alweer een beetje (te) lang geleden dat ik mijn blog heb geüpdatet.. Dus hierbij mijn avonturen van de afgelopen 5 weken.

De eerste twee weken van deze 5 waren papa en mama er nog en zaten we nog in de campervan. Samen hebben we in deze twee weken het zuider eiland van Nieuw - Zeeland gedaan. Hier hebben we hele gave dingen gedaan en gezien!

Waaronder de ruige west coast, mooie stranden, hoge bergen, sneeuw, mooie meren en zeeën, dolfijnen, zeehonden en ga zo maar door ;)
En om zeker niet te vergeten: de bungy swing in Queenstown met Lianne, upside down en backwards, gewoon om het nog wat enger en gaver te maken!
In deze laatste twee weken dus erg veel kilometers afgelegd om te eindigen in Christchurch.

Tijd om afscheid te nemen van papa en mama. Wat minder leuk is maar gelukkig hadden Lianne en ik een super gaaf wwoofadres (werken voor accomodatie en eten) gevonden in de kerk. We verbleven grotendeels bij Paul en Sally op de varkensboederij. Hier hadden we onze eigen cabin. Super luxe met douche, keukentje, grote tv en eigen kamers.

Voor het grootste deel hebben we geholpen om de tuin netjes te maken, we hebben een heleboel onkruid moeten plukken! Maar we mochten ook een paar keer helpen op de farm wat heel erg leuk was. Zo mochten we de eerste keer helpen de biggetjes te verzamelen omdat ze naar een andere locatie gebracht moesten worden. Dit hield in dat we een hele dag achter biggetjes aangerend hebben :) wat ontzettend leuk is om te doen omdat ze zo schattig zijn als ze nog klein zijn!
Ook hebben we geholpen met de artificial insemination van de zeugen, een hele ervaring, leuk om op m'n CV te zetten. ;)

Ook een hebben we een gedeelte van de tijd door gebracht bij Arjen en Jantine, Nederlandse immigranten met een eigen zaad bedrijf. Dus dat voelde een beetje als thuis om te helpen!

In deze twee weken ben ik ook nog eens 19 geworden.. Op m'n verjaardag zijn we naar de spa geweest met thermal pools. Lekker een dagje ontspannen dus. Jammer genoeg crashte m'n telefoon op deze dag waardoor hij geen verbinding meer wou maken met wifi :( (heb nu een hele mooie nieuwe :))

En toen was het nog maar vier dagen tot dat ik weer naar Australië zou gaan en Lianne weer terug naar Hastings. Ik heb haar afgelopen maandag 's morgens op het vliegtuig gezet en 's avonds vloog ik zelf.

Dus ondertussen ben ik alweer 4 dagen in Melbourne. Even wennen maar gelukkig zit ik in een heel fijn hostel met leuke mensen. Ik heb een hele leuke city tour gedaan en ben naar St. Kilda geweest pinguïns kijken bij zonsondergang. Verder heb ik me ondertussen ingeschreven voor 2 studies en heb ik alweer een nieuw vliegticket geboekt.
Morgen ga ik namelijk naar Tasmanië, ik heb hier een baantje gevonden in een apple orchard waar ik hopelijk twee of drie weken kan werken.

Om daarna weer genoeg geld te hebben zodat ik daarna hopelijk niet meer hoef te werken.

Dat was in het kort mijn afgelopen 5 weken en plannen voor de komende tijd. ;)

Veel liefs uit Australië,
Eline

  • 24 Februari 2017 - 18:59

    Tineke:

    Hallo lieverd,
    Fijn om weer wat op je blog te lezen! Leuke belevenissen en een deel daarvan was ik ook bij!!
    XXX Mama.

  • 26 Februari 2017 - 21:51

    Laurens:

    Door de drukte een beetje later gelezen, maar alsnog een heel leuke blog Eline!! Jij beleeft heel wat daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Eline

Hoi Allemaal, Hier kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Zo kunnen jullie door mijn verhalen en foto's deze reis ook een beetje beleven :) Liefs Eline

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 12409

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Juli 2017

Backpacken in Australië

Landen bezocht: