On my last roadtrip! - Reisverslag uit Broome, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu On my last roadtrip! - Reisverslag uit Broome, Australië van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

On my last roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Juni 2017 | Australië, Broome

Hallo lieve allemaal,

Sinds de vorige blog update heb ik al weer een heleboel gereisd! Vorige keer was ik namelijk nog niet eens terug in Australië.. ;)

Toen ik smorgens aankwam in Darwin ben ik naar het hostel van een Duits meisje gegaan, ik zou namelijk met haar en nog een ander Duits meisje twee dagen gaan camperen in Kakadu en Lichfield (Dit zijn twee National Parken redelijk dichtbij Darwin). Na een douche en een ontbijtje gingen we de huurauto ophalen en konden we daarna vertrekken! Eerst gingen we naar Kakadu, dit was ongeveer drie uur rijden. Hier zijn we naar een hele gave uitkijk plek geweest en hebben we een wandeling gemaakt langs plekken met hele oude Aboriginal art. Hierna gingen we richting onze kampeer plek. Hier hebben we een heel basic backpackers diner gemaakt.. Pasta met pesto;) en daarna zijn we eigenlijk al weer meteen de tent ingekropen aangezien er echt ongelooflijk veel mozzies waren! Ik denk series dat ik er nog nooit zoveel bij elkaar heb gezien..

Volgende dag gingen we naar Lichfield. Dit was weer een stuk terug richting Darwin. Onze missie was zoveel mogelijk zwemplekjes te bezoeken! We begonnen bij een hele gave soort stroom van kleine watervallen. Maar wat was het water koud! Ik was natuurlijk nog een beetje gewend aan het super lekker warme water van Thailand :) maar wel erg mooi! Hierna gingen we naar de volgende waterval, hiervoor moesten we wel eerst een hele wandeling naar beneden maken maar ook wel weer een heel mooi plekje.. Op onze laatste waterval had ik besloten niet meer te gaan zwemmen. Het was namelijk al weer bijna donker dus had niet zoveel zin in koud zijn de hele avond.

S avonds stonden we op de camping naast twee gezellige Duitse jongens die net de west coast hadden gedaan dus kon hun mooi om tips vragen! Wel hadden ze het er ook over dat ze al wel drie keer van huur camper veranderd waren.. En toen dacht ik wel oeps, want toevallig hadden ik en mijn Nederlandse reisgenootje voor de west coast bij hetzelfde bedrijf een busje gehuurd! Maar ik dacht laten we positief blijven, wij krijgen vast een prima busje.. Ik kom hier later in deze blog nog wel op terug ;)

Maar helaas moest onze huurauto voor het moment al optijd ingeleverd worden zaterdag weer in Darwin dus na een vroege wandeling gingen we weer terug. In Darwin aangekomen heb ik uiteindelijk niet heel veel meer gedaan. We hebben savonds wel een hele mooie zonsondergang gezien bij het strand! De lucht kleurde helemaal roze en door de vele wolken gaf dit een heel gaaf effect. Zondags ontmoette ik nadat ik smorgens naar de kerk was geweest voor het eerst Lieke. Samen met haar ben ik nu op pad richting Perth.
Elke zondagavond is er in Darwin een sunsetmarket bij mindilbeach. Hier besloot ik samen met mijn Duitse reisgenootjes van de afgelopen dagen naar toe te gaan. Dit was erg gezellig voor al omdat de markt me ook weer een beetje aan Azië deed denken, ook al was hier alles 5x zo duur! ;)

Maandag was m'n laatste dagje in Darwin en eigenlijk had ik nergens zin in dus besloot maar mijn was te doen en dan nog even te genieten van niks doen voordat ik op roadtrip zou gaan!
De volgende dag was het namelijk zo ver. Met de bus richting de auto verhuur. Na wat uitleg stapten we om half 12 in de auto en gingen we op weg. Eerste stop: supermarkt. Hier hebben we geprobeerd voor drie weken aan voedsel in te slaan. Als je namelijk in the middle of nowhere boodschappen moet doen kan dat namelijk best wel duur worden. Daarna met goede moed op weg. We wilden het liefst de eerste dag in elk geval tot Katherine rijden. Dit is ongeveer drie uur rijden vanaf Darwin.

Alleen helaas, helaas.. Na nog geen 120 kilometer stonden we om 2 uur smiddags al langs de weg met pech! Toen we moesten stoppen voor een stoplicht viel de auto opeens uit en daarna konden we hem ook niet meer aankrijgen.. Dus maar de Road Accistance gebeld. Na lang wachten kwam er om half 4 eindelijk een monteur. Helaas had die na een halfuur nog geen idee wat het probleem kon zijn. Hij besloot ons dus maar weg te slepen naar zijn garage. Na nog een keertje te hebben gekeken constateerde hij toch echt dat onze bus kapot was en dat hij hem niet zo maar even zou kunnen repareren.. Dus begonnen we met bellen naar het verhuur bedrijf. Aangezien het na 4 uur was konden ze deze dag niet veel meer voor ons doen en zouden ze de volgende ochtend zo snel mogelijk wat anders voor ons regelen.

Om kwart voor 9 kwam het eerste telefoontje, wij waren dus optimistisch gestemd dat we snel weer opweg zouden kunnen. Maar dit telefoontje werd gevolgd bij een heleboel meer.. We kregen namelijk elke keer geen tijdspanne van hoe lang het zou duren en zo waren we weer al wat uurtjes aan het wachten! Uiteindelijk om half 3 kwam dan toch eindelijk de nieuwe camper. Wel een upgrade, aangezien ze geen twee persoons campers meer beschikbaar hadden. Nu reizen we dus is een wat nieuwer en comfortabeler busje :) ook betekende dit dus dat we een extra plekje beschikbaar hadden. Dus maar weer een berichtje op Facebook gezet om een extra reisgenootje te vinden.

Maar eerst maar weer eens op weg. We besloten zo ver mogelijk te rijden voor dat het donker zou worden. Na wat laatste boodschappen in Katherine gingen we richting een "camping", dit bleek achteraf gewoon een extra brede strook langs de weg te zijn. Toch maar besloten daar te blijven aangezien het donker was en de kans dan een stuk hoger is dat je een Kangaroo aan kan rijden.. Na een stille nacht konden we de volgende dag weer verder. En reed ik ook voor het eerst een stuk. Toch wel een beetje spannend in een wat grotere bus, maar hij rijd prima tot nu toe! We gingen op weg naar de Kimberley's, een natuurpark tussen Darwin en Broome. Er was ons wel verteld dat je eigenlijk grotendeels een 4WD nodig hebt om dit te kunnen doen maar wij wilden toch proberen in ieder geval het eerste gedeelte te zien. Helaas kwamen we al redelijk snel een stuk overstroomde weg tegen waar wij ons toch echt niet doorheen gingen begeven met onze camper. Dus maar naar onze volgende bestemming dan. We gingen naar een kampeerplaats naast een ander National Park, de Bungle Bungles, deze kampeerplaats stond al vol met allemaal caravans van grey nomade. Dit zijn gepensioneerde Australiërs die met hun caravan door Australië gaan trekken. Hele aardige mensen! Zo kwam er ook een man een praatje maken, zo vertelden we hem wat onze plannen voor de volgende dag waren.. En toen trok hij al een bedenkelijk gezicht, hij dacht dat ook dit niet mogelijk zou zijn met onze camper! Dus helaas dit ging ook niet door :( Maar we wilden in elk geval zwemmen de volgende dag dus gingen we maar op zoek naar een plekje waar we dit konden. We vonden een half opgedroogde rivier waar een dieper gedeelte nog wel volstond met water. Hier hebben we uiteindelijk niet gezwommen aangezien we niet helemaal zeker waren over de kwaliteit van het water.. Wel hebben we ons even "gewassen" en ons haar gewassen. En dit was toch wel erg lekker! S avonds hebben we vanuit onze bus de zonsondergang gekeken en ons daarna opgesloten in de van ;) We hadden het de vorige nacht namelijk best wel koud gehad en hadden daar niet nog een keer zin in. We hadden ondertussen dus al heel wat kilometers achter de rug zonder al te veel te hebben gezien maar we lieten ons niet klein maken en gingen maar gewoon weer verder.

Fitzroy Crossing was onze volgende bestemming. Hier hoopten we naar een park te kunnen en een walk te doen. Uiteindelijk kon dat wel maar het was wel een kleinere walk dan verwacht. We waren daar dus al snel mee klaar en na advies van een park ranger ging onze volgende bestemming ook niet door.. Jammer dat wel, maar oké dan maar naar de volgende plaats! Hier hebben we een nachtje gekampeerd. Weer langs de weg, zag er niet heel geweldig uit, maar voor een free campsite kan je dan ook niet heel erg veel van verwachten. Gelukkig kwam er nog een andere aardige Duitse backpacker daar kamperen en hebben we savonds gezellig rond een kampvuurtje gezeten.

En toen stopte er, toen het inmiddels al donker was geworden, weer een auto. Hier stapten twee Aboriginals uit, beide met een flesje bier en ze hadden duidelijk al genoeg op ;) ze waren gelukkig heel aardig en wilden alleen maar even een praatje maken. Ze stelden zich voor en wilden wel weten waar we vandaan kwamen en wat we al allemaal gezien hadden van hun land. Toen werden ze terug geroepen door hun vrouw/zus dat zij weer verder wilde rijden. Voor dat ze weg gingen vroeg de ene man nog een keer om mijn naam. En Eline vond hij toch wel een hele mooie naam :) Terwijl hij weg liep, riep hij: " I am already in love with you Elina! " en daarna beloofde hij me dat als ik met hem mee zou gaan dat hij me het hele land wel zou laten zien.. Hierna gelukkig geen dronken mannen meer gezien, Ookal was dit best grappig! ;)

Door dat we zoveel dingen niet konden zien kwamen we de volgende dag al aan in Broome, gisteren dus. We besloten dat we behoefte hadden aan een strand dagje dus hebben uiteindelijk gisteren, en ook vandaag de hele dag, aan het strand gelegen! Een beetje bij bruinen ;) En gewoon genieten van de warmte aangezien hoe dichter bij Perth we zullen komen, hoe kouder het zal worden.

Morgen vertrekken we weer uit Broome. Met een extra passagier! We hebben een Duitse jongen gevonden die wel samen met ons vanaf Broome naar Perth wilde reizen.

En dan ga ik echt aan mijn laatste stukje reis beginnen. Over precies vier weken vlieg ik namelijk al weer naar huis! Tijd gaat nu snel..

Liefs,
Eline

  • 19 Juni 2017 - 12:28

    Laurens:

    Gaaaf Eline, leukk om te lezen! Wel een beetje pech, maar dat hebben jullie goed opgelost he! Geniet van je laatste weken!!

  • 19 Juni 2017 - 12:46

    Tineke:

    Wat een verrassing!! Een nieuwe blog update!! Wat een belevenissen allemaal weer. Je maakt een hoop dingen mee! En wat een mensen / reisgenoten heb je al ontmoet!Prachtige foto's! Zou bijna ook door Australie willen trekken!! Vel liefs van je mams!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Eline

Hoi Allemaal, Hier kunnen jullie mijn reis naar Australië volgen! Zo kunnen jullie door mijn verhalen en foto's deze reis ook een beetje beleven :) Liefs Eline

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12444

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Juli 2017

Backpacken in Australië

Landen bezocht: