Het Noorder Eiland van NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu Het Noorder Eiland van NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eline Doornbos - WaarBenJij.nu

Het Noorder Eiland van NZ

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey hoi allemaal,

Al weer veel te lang geleden dat ik m'n blog geupload had, daarom doe ik nu maar weer een poging om een leuk verhaal te schrijven ;)

En aangezien ik het schrijven dus een beetje uitgesteld heb hierbij in 1 keer mijn verslag over het Noorder eiland van Nieuw Zeeland!

Op 18 december kwam ik aan in Auckland. Na hier een nachtje te hebben geslapen ging ik de volgende middag weer op weg, 7,5u met de bus naar Hastings, hier zag ik na 4 maanden Lianne weer terug :) Hastings is de plek waar Lianne al twee maanden zat met haar reisgenootje Iris, en dus hebben we hier ook kerst gevierd met al haar andere vrienden uit het hostel.

Voor kerstavond had iedereen een gerecht gemaakt, Lianne en ik hadden aardappelkroketjes gemaakt - lekker Nederlands - die ook nog eens goed gelukt waren! Maar toen iedereen klaar was met koken hebben we toen een heel gezellig diner gehad met iedereen.

Op Boxing day (tweede kerstdag) zijn we met een aantal mensen uit het hostel naar de film geweest, de nieuwste Disney film Moana, echt een aanrader ;) En toen was het 's avonds al weer tijd om in te pakken want de volgende dag gingen we terug naar Auckland omdat we daar Oud en Nieuw wilden vieren.

Samen met Lianne, Iris en Janne (vriendin van Iris) zouden we 's morgens om 8.00 de bus nemen.. dachten wij, bleek dat de bus al om 7.30 vertrokken was! Gelukkig konden we met de volgende bus mee, na weer een lange bustocht waren we weer terug in Auckland. In de dagen richting oud en nieuw hebben we een Auckland een beetje verkend en zijn we ook nog naar Waiheke Island geweest, een mooi eiland voor de kust van Auckland.

Op oudjaars avond zijn we uit geweest en een halfuurtje voor 00.00 gingen we met een burger van de Mac en twee flessen wijn opzoek naar een mooi plekje om af te tellen voor 't nieuwe jaar. Dit werd op de bovenste verdieping van een parkeergarage waar we goed uitzicht hadden op de Sky Tower waar om 00.00 wel 5 minuten vuurwerk te zien zou zijn ;) Daarna nog even leuk mensen gekeken die iets te veel op hadden en toen door de mensen massa's terug naar ons hostel.

Twee dagen later namen we afscheid van Iris en Janne die zelf verder zouden reizen. Lianne en ik gingen voor 5 dagen naar Rotorua want dan zouden pap en mam aankomen maar we hadden geen zin om in Auckland te blijven.

Rotorua is een heel mooi plekje met veel geisers. Jammer genoeg stinken die wel heel erg! In die 5 dagen hebben we veel gelopen alle mooie natuur verkend. En we hebben een horse track gedaan, heel gaaf, we gingen naar een plek waar je over het hele meer en de stad uit kon kijken.

De dag er na weer op naar Auckland om papa en mama op te halen van het vliegveld. Raar maar ook wel heel erg leuk om ze weer terug te zien na vier en een halve maand. Na de campervan op te hebben gehaald begon ons avontuur, toch wel spannend om in zo'n groot ding te zitten dat werd bestuurd door iemand die nog nooit links gereden had :)

In twee weken Noorder Eiland met m'n ouders hebben we heel veel plekjes bezocht. Zo zijn we naar Cape Reigna geweest, het noordelijkste plekje van NZ, op deze plek kan je zien dat twee zeeën samen komen wat heel erg gaaf was. Naar Te Awamutu waar we in de kerk hele aardige mensen hebben ontmoet die ons uitnodigden om daar te komen lunchen en hun melkveehouderij te bekijken. Uiteindelijk zijn we de hele dag gebleven en hebben ze ons ook nog mee genomen naar Waitomo om daar glowworms te bekijken.

Hierna gingen we naar Tauranga waar we lekker op het strand hebben gelegen om van de zon te genieten. Toen gingen we nog een keer langs Rotorua om pap en mams de geisers te laten zien en hebben we nog een wandeling hoog in de bomen gedaan door de Red Woods.

Daarna was het alweer tijd om verder te rijden. Op weg richting Taupo, waar we de Tongariro Crossing wilden lopen. Dit is een wandeling van 19,4 km door vulkanisch gebied. Jammer genoeg was Lianne ziek maar we gingen toch de uitdaging aan, we hadden al besloten om niet de hele crossing te doen omdat we daar niet de geschikte kleding voor hadden. Toch gingen we vol goede moet op weg. Na 4,4km ging mama terug maar papa en ik wilden verder, want wij wilden de South Crater zien. Na een super steil stuk waren we er bijna, jammer genoeg werd ons door een ander stel wandelaars geadviseerd terug te gaan om dat het te koud was voor ons om daar heen te gaan. Dus gingen we maar weer terug. Uiteindelijk hebben we toch nog 12,8km gelopen, dus waren we best trots dat we dat gedaan hadden :)

Dag daarna weer verder op weg, dit keer richting Napier en Hastings, onze een na laatste stop op het Noorder Eiland. Hier hebben we niet zo veel speciaals gedaan maar toch nog steeds genoten van het lekkere weer.

Na lekker te hebben uitgeslapen gingen we richting Fielding waar we zouden overnachten om de dag er na.. vandaag.. naar Wellington te gaan om de ferry te nemen richting het Zuider Eiland.

Dat is waar ik deze blog schrijf, in de rij voor de ferry ;)

Zo, dat was mijn langste blog tot nu toe denk ik, daarom hou ik er maar weer mee op..

Veel liefs,
Eline

• 21 Januari 2017 - 11:24

Opa&oma H:

mooi verhaal eline , we reizen op deze manier gewoon met jullie mee , en genieten net zo als jullie , en nu op naar het zuidereiland ,we kijken weer uit naar jullie foto's enzo , lekker genieten met elkaar , en heeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel plezier , groetjes aan pap & mam & lianne , liefs opa & oma H